Društvo RMED SREČNO ZAGORJE je 5 let delovanja predstavil z brošuro z naslovom JAŠEK

Niso leta obstoja društva tista, ki štejejo. Šteje, koliko dogajanja je bilo v njih.
Rudarsko muzejsko in etnološko društvo SREČNO ZAGORJE je letos praznovalo 5. obletnico delovanja in ob tej priložnosti je izšla brošura z naslovom JAŠEK – prvih 5 let – 2013-2018. Predstavitev brošure je bila v četrtek, 13. decembra 2018 v Knjižnici Mileta Klopčiča v Zagorju. Predstavitev se je začela z rudarsko himno »Stan rudarski bodi nam pozdravljen«, ki jo je zapel Rihard Majcen. Pogovor z uredniškim odborom, katerega član je tudi sam, je vodil Igor Gošte. Predsednik društva Anton Koban je uvodoma predstavil delovanje društva in poudaril, da tudi v prihodnje v društvu ne bomo sedeli križem rok. Na zalogi imamo še veliko idej, ki jih je mogoče s podporo občine uresničiti in obogatiti turistično ponudbo v Zagorju ob Savi. Že sedaj se lahko pohvalimo, da vsako leto organiziramo najmanj štiri zdaj že tradicionalne prireditve, poleg obveznega zbora članov in spomladanske akcije urejanja rudarskih obeležij.

Franci Brinovec, starešina rudarske čete je prisotnim predstavil tradicionalno prireditev SKOK ČEZ KOŽO, ki je bil v Ljubljani izveden prvič leta 1923. Univerza v Ljubljani in tudi Fakulteta za rudarstvo bo v letu 2019 praznovala 100 let, ko so se vpisali tudi prvi študenti rudarstva.

V nadaljevanju je predstavil še rudarsko pohodno in učno pot, po kateri smo se v okviru praznovanj ob občinskem prazniku letos podali že tretjič. Povedal je tudi, da lahko Društvo RMED SREČNO ZAGORJE za organizirane večje skupine pohod organizira tudi ob drugih terminih.

Na koncu je Maja Malovrh Repovž na kratko predstavila še vsebino brošure in kako je le-ta nastajala. Ker je bilo dogodkov v teh petih letih res veliko, smo jih morali združiti in vsako leto predstaviti le enega od njih.  K sodelovanju smo povabili tudi starejše kolege, da napišejo prispevek v brošuro in nekateri so se odzvali in brošuro obogatili s zanimivimi zgodbami iz rudarskega življenja.

Suhoparno pisanje v brošuri popestrijo fotografije, ki smo jih poskusili čim bolj skrbno izbrati. Večino fotografij smo našli v arhivu društva, nekaj so jih prispevali Zagorjani, ki se ljubiteljsko ukvarjajo z zbiranjem starih fotografij, nekatere pa smo izbrali v bogati zbirki fotografij Društva GOGA, za kar se vsem  iskreno zahvaljujemo.
Prisotni smo lahko za predah prisluhnili še dvema skladbama in solistu Rihardu Majcnu.
V brošuro smo vključili tudi nekaj pesmi Maksa Marinčiča in prav zato ga je Igor Gošte tudi pozval, da nam je ob tej priložnosti še kakšno povedal. Med obiskovalci je bil tudi pesnik Vlado Garantini, ki je srečanje obogatil še z recitacijo iz knjige FRPRUH.

Po zaključku je sledilo še druženje in pogovor ob prigrizkih škrata perkmandeljca.
Zagorjani se moramo zavedati, da je 250 let rudarjenja v Zagorju pustilo svoj pečat. Glede na to, da aktivno rudarjenje v Sloveniji  t. r. izginja in tudi drugje po svetu je rudnikov – premogovnikov vse manj, je ohranjanje rudarske dediščine še toliko bolj pomembno.

******************************************************************************

OBISK DOMA STAREJŠIH OBČANOV

Ob stanovskem prazniku sv. Barbare zaščitnice rudarjev je dne 7.12.2018 društvo RMED SREČNO ZAGORJE v domu starejših občanov na izlakah organiziralo srečanje rudarjev – knapov. Ob velikem navdušenju in zadovoljstvu smo se dogovorili, da bo takšno srečanje postalo tradicionalno.

******************************************************************************

Rudarji v Zagorju počastili praznik svete Barbare – zaščitnice rudarjev-  torek, 4. december 2018

Ob prazniku svete Barbare, 4. decembra je Društvo RMED SREČNO ZAGORJE organiziralo že šestič prireditev s tradicionalno svečano povorko uniformiranih rudarjev in drugih obiskovalcev prireditve ob zvokih Pihalnega orkestra SVEA Zagorje od spomenika rudarskim rodovom do Kulturnega centra Delavski dom, kjer je bilo druženje ob kipu svete Barbare.   Prireditev se je odvijala letos prvič pred portalom Aleksandrovega rova v Toplicah. Začela se je z rudarsko himno in pozdravnim govorom predsednika društva Antona Kobana. Prireditev je povezovala Marija Topole in povedala….   Zagorjani smo bili celih 250 let tesno povezani z rudarstvom. V Toplicah so ropotali jamski vozički, skozi mesto je najmanj dvakrat dnevno peljala stara lokomotiva na premog in sprehajali smo se ob potoku Medija, ki je imel značilno temno sivo-rjavo barvo. V naši dolini skoraj ni bilo družine, ki ne bi bila povezana z rudnikom in rudarstvom. V takšni rudarski družini je zrasel in se skalil v umetnika – slikarja tudi Milan Razboršek. In prav zato se je odzval pobudi Društva RMED SREČNO ZAGORJE in v zahvalo svojim prednikom in vsem zagorskim rudarjem na zadelko v Aleksandrovem rovu, naslikal motiv rudarjev iz preteklosti, ko za delo v jami še niso uporabljali čelad. Zdaj je umetniška slika nameščena na zadelko Aleksandrovega rova,  neposredno ob kipu svete Barbare, zaščitnice rudarjev in bo bogatila rudarsko dediščino za nas in za prihodnje generacije. Društvo RMED SREČNO ZAGORJE čestita in se zahvaljuje Milanu Razboršku za umetniško sliko, hkrati pa velja zahvala tudi članom rudarske čete pod vodstvom starešine Francija Brinovca, ki so poskrbeli za namestitev in osvetlitev portala, firmi JE&GR, na katero je osvetlitev priključena ter Miranu Odlazku, ki je uredil zasteklitev kipa. Če pa pogledamo še malo širše, se moramo za močno podporo pri ohranjanju rudarske dediščine zahvaliti predsednikoma krajevnih skupnosti Rudnik – Toplice, Željku Železniku in Kisovec – Loke, Marjanu Kovaču, ki našim idejam predvsem na občinskem svetu utirata pot.   V dobrih petih letih delovanja našega društva se aktivni člani ves čas ukvarjamo z razmišljanjem kaj, kje in kako bi lahko še popestrili in obogatili rudarsko dediščino. Tako smo letos v soglasju z občino postavili kip svete Barbare nazaj v kamrico Aleksandrovega rova, kjer je nekoč že bil, potem pa je bil zaradi okoliščin tistega časa grobo odstranjen.   Program je nadaljeval Rihard Majcen, ki je prebral odlomek iz zapisa Sveta Barbara – zavetnica rudarjev nekoč in danes. Sledila je še blagoslovitev kamrice s kipom svete Barbare, ki sta jo opravila upokojeni ljubljanski nadškof dr. Anton Stres in zagorski župnik Maksimiljan Jani Tušak. Obredu je prisostvoval tudi nekdanji zagorski župnik Marko Burger. Po končanem obredu je Rudarski pevski zbor Loški glas zapel še pesem (Angelika Hribar) Sveta Barbara.   Starešina rudarske čete je vse prisotne povabil v svečano povorko, še prej pa povedal, da je prireditev sofinancirala Občina Zagorje ob Savi, ki nam bo omogočila tudi izdajo brošure JAŠEK, izdane ob 5. Obletnici obstoja Društva. Predstavitev brošure bo v četrtek, 13.12.2018 ob 19. uri v Knjižnici Zagorje ob Savi.   Sledila je svečana povorka ob zvokih Pihalnega orkestra SVEA Zagorje in druženje v Kulturnem centru Delavski dom. Ob 18. uri je bila v farni cerkvi sv. Petra in Pavla tudi praznična maša ob sveti Barbari.                                                                                                                                                                                                           SREČNO!

ČLANI RMED SREČNO ZAGORJE V MUZEJU RUDNIKA RJAVEGA PREMOGA KANIŽARICA

Kot smo imeli v programu dela društva napisano smo se člani društva v soboto, 14. oktobra odpravili na ogled Muzeja rudnika rjavega premoga Kanižarica. Na poti v Belo Krajino smo se na kratki kavi ustavili v Žužemberku tik ob veličastnem gradu.V Kanižarici so nas pričakali naši gostitelji v »Hiši nasprot’ sonca« s pristno belokranjsko pogačo, domačim vinom in sokom. Potem pa smo se pošteno okrepčali še z odlično kotlovino, ki se je kar topila v ustih. Za sladico pa so nam pripravili še pečen kostanj. Prijetno siti smo se odpeljali do muzeja, kjer smo si ogledali izvozni stolp in strojnico z izvoznim strojem. V prostorih strojnice so razstavljeni tudi eksponati, ki so jih uporabljali rudarji pri svojem delu. Z zanimanjem smo si ogledali tudi film, ki je prikazoval celotno zgodovino rudnika Kanižarica in tudi kasnejše zapiranje ter uvajanje novih programov po končani proizvodnji premoga.Pot smo nadaljevali še do podzemnega dela muzeja, ki je glede na razmere in velikost zelo bogato opremljen in vreden ogleda. Popoldne je sledil še sprehod do nedavno odkritega Mitrovega templja, kjer so še vidni izrezljani ostanki antičnega mitreja iz 2. In 3. stoletja.Ko se je sončno popoldne že prevešalo v večer smo se vrnili v dolino. Gostitelji so nam pripravili še dobro večerjo, ki so jo popestrili z glasbo. Druženje je bilo prijetno in veselo, kar zelo nazorno prikazujejo tudi fotografije.

SREČNO!

*******************************************************************************************

BAD GASTAIN

10 članov društva RMED SREČNO ZAGORJE smo si v okviru Rude, združenja za ohranjanje rudarske dediščine 1.septembra 2018 v Bad Gastainu ogledali muzej in rudarski ples z meči. To zanimivo etnološko prireditev so letos izvedli že štiridesetič. V šotoru na prireditvenem prostoru je bilo družabno srečanje rudarjev Avstrije in rudarskih društev iz drugih evropskih držav.Spoznali smo kako v Avstriji praznujejo rudarski praznik Knappen fest. Glede nad navdušenostjo smo se odločili, da naslednje leto oziroma čez dve leti se knapovskega festivala udeležimo v rudarskih uniformah.

PROJEKT: KJER PRETEKLOST SREČA PRIHODNOST

Pred Rudarskim muzejem Zagorje je Vrtec Zagorje – enota Ciciban, 5. oktobra 2018, v okviru tedna Evropske kulturne dediščine pripravil prireditev, na kateri se je predstavilo stare običaje v občini Zagorje ob Savi. Otroci so se lahko zabavali ob starih že pozabljenih igrah, poskusili tradicionalne zasavske jedi in si ogledali tradicionalni SKOK ČEZ KOŽO v rudarski stan, ki smo ga pripravili in izvedli člani našega društva. Obiskal jih je tudi škrat perkmandeljc.

Člani IO RMED in ustanovitelji smo obiskali Rudnik Sitarjevec v Litiji

Člani Rudarskega muzejskega in etnološkega društva SREČNO ZAGORJE smo se letos v oktobru dogovorili s TIC Litija in si ogledali muzejski del rudnika Sitarjevec, ki je svoja vrata za oglede odprl v decembru leta 2017. Muzejski del rudnika je lepo urejen in primeren za vse vrste obiskovalcev. Bilo je zelo zanimivo in za nas tudi poučno, kako je mogoče prikazati delo rudarjev pod zemljo na tako majhnem prostoru. V rudniku so nas postregli tudi s toplim zeliščnim čajem in ogreli z domačim žganjem.

PROJEKT: NVO gre v ŠOLO

Člani Rudarskega muzejskega in etnološkega društva SREČNO ZAGORJE smo se letos v okviru projekta NVO (nevladne organizacije) gre v šolo prijavili za predstavitev delovanja našega društva na dveh osnovnih šolah in sicer na OŠ Litija in OŠ Toneta Okrogarja Zagorje ob Savi.  Za učence druge in tretje triade smo pripravili predstavitev na računalniku in jim pokazali tudi pravo rudarsko varnostno svetilko ter jih seznanili z rudarsko tradicijo v naših dolinah. Odziv učencev na obeh šolah je bil pozitiven, saj skoraj vsak učenec izhaja iz družine z rudarskimi koreninami.

SREČNO!

Pohod po rudarskih obeležjih in pokušina kruha iz krušne peči na Šahtu v Kisovcu

V soboto, 8. septembra je Rudarsko muzejsko in etnološko društvo SREČNO ZAGORJE v okviru praznovanj občine Zagorje ob Savi izvedlo že 3. pohod po rudarski pohodni in učni poti.  Kljub najprej slabi vremenski napovedi smo se pohodniki v nekoliko meglenem  jutru, ki pa je napovedoval prijetno topel dan, zbrali v EVROPARKU, kjer je bil ob 9. uri začetek pohoda.Skoraj 50 pohodnikov se je na startu opremilo z vodo in si obleklo enotne pohodne majice. Za dobro voljo in srečno pot nam je pred odhodom zapel naš član Viktor Kotar. Potem pa smo skupaj krenili na 10,4 km dolgo pot po rudarskih spominskih obeležjih.Najprej nas je pot peljala ob ribnikih do rova Orlek, potem pa preko potoka Kotredeščice, ki je nekoč na tem delu, zaradi varovanja jame pred vodo, tekel najprej po lesenem, kasneje pa bo betoniranem in z gumo oblečenem koritu. Nadaljevali smo po rekreacijskih poteh do letališča Ruardi in zaradi razmočene brežine smo si Cilenco, kamor je peljala nekoč  tovorna žičnica za prevoz peska za zasip jame Kotredež, ogledali kar z letališča. Potem pa smo se podali v gozd in po bližnjici – gozdni poti do Naselja na šohtu, kjer je stal nekoč Kotredeški jašek. Nadaljevali smo naprej do Graščine oz. bivše upravne zgradbe Rudnika Zagorje ob Savi in naprej do spomenika rudarskim rodovom. Pri Aleksandrovem rovu smo si pohodniki lahko ogledali kip sv. Barbare, ki stoji v kamri ob zadelki rova in informacijsko tablo s fotografijami tega območja.Nadaljevali smo z ogledom rudniške kopalnice Vašhave, ki v svoji notranjosti skriva portal Vinskega rova – glavnega vhoda v jamo Kotredež. Pohod smo nadaljevali proti portaloma jame Podstrana in si ogledali še informacijsko tablo in fotografiji na obeh zadelkah. Potem pa smo se spet začeli vzpenjati, najprej do rudarske kolonije in naprej po lepi gozdni poti proti Viljeminiju, kjer so ostanki povratne postaje žičnice za prevoz zasipnega materiala za jamo Kisovec in Kotredež. Sledil je le še spust v dolino mimo nogometnega igrišča do Naselja na Šahtu, kjer je še ohranjena in delujoča krušna peč iz tistih časov. Pri peči so pohodnike na pobudo našega člana Alojza Avseca presenetili domačini, saj so nas pogostili z domačim kruhom, spečenim prav v tej peči in z ocvirki, ki prav dobro sodijo zraven. Kruh nam je spekel domačin Nande Ocvirk, postregli pa sta ga Magdi in Edina. O življenju tukaj v tistih časih pa nam je ob dobri malici pripovedoval Jože Grošelj. Prijetno siti smo nadaljevali pohod po pešpoti do centra Kisovca – BEKSEL, kjer je bila pretovorna postaja zasipnega materiala za žičnico proti Viljeminiju in proti Cilenci.Do cilja pohoda nas je ločila le še pot do Rudarskega muzeja Zagorje, kjer nas je že čakala knapovska malica in pijača. Zaključek pohoda je popestril Viktor Kotar s kratkim nastopom, potem pa so za dobro voljo poskrbele še Knapovske punce, tako da je bilo druženje res prijetno.Pohod je s strokovnimi razlagami vodil Franci Brinovec. Pohodniki smo se razšli z lepimi vtisi in obljubo, da se naslednje leto spet srečamo.Prireditev je sofinancirala Občina Zagorje ob Savi.

SREČNO!

V Zagorju smo že 5. organizirali svečano proslavo ob prazniku slovenskih rudarjev in pripravili 5. ČASTNI SKOK ČEZ KOŽO v častni rudarski stan

Na prekrasnem prireditvenem prostoru pred Rudarskim muzejem Zagorje smo ob lepem, ravno prav sončnem vremenu v torek, 3. julija 2018 rudarji praznovali rudarski praznik. Svečano prireditev smo začeli z Rudarsko himno »Stan rudarski bodi nam pozdravljen, stan rudarski to je  naša slast«, ki jo je zapel Rudarski pevski zbor Loški glas pod taktirko Alenke Flere Pavlič. Našemu društvu, ki je bilo ustanovljeno pred petimi leti, letos predseduje novi predsednik Anton Koban, ki je v pozdravnem govoru pozdravil prisotne, čestital za praznik in zaželel prijetno druženje. Sledil je slavnostni govor pobudnika in ustanovnega člana društva Marijana Manfreda, ki se je predvsem dotaknil vrlin in etike, ki je med rudarji še posebej pomembna in tudi prisotna.

3. julij, praznik rudarjev smemo še posebno ponosno praznovati zagorski rudarji, saj je praznik slovenskih rudarjev v spomin na tri dnevno gladovno stavko, ki so jo leta 1934 začeli prav rudarji v jami Kotredež in se je potem razširila na vse jame po Zasavju in po Slovenije ter zajela t.r. vse gospodarske panoge.

Že takrat so rudarji s stavko dokazali, da je na poti do cilja potrebno stopiti skupaj. Zaradi težkega in nevarnega dela globoko pod zemljo in razmer v katerih so delali, se je med rudarji rodilo veliko tovarištvo in enotnost ne glede na narodno, versko, politično ali etično pripadnost.

Tudi Rudarsko muzejsko in etnološko društvo SREČNO ZAGORJE želi povezovati vse in vsakogar, ki se ga je rudarjenje v teh naših krajih dotaknilo ali vsaj oplazilo oziroma ga zanima in spoštuje našo rudarsko preteklost.

Da bo rudarska tradicija in rudarska dediščina ostala v srcih Zagorjanov in Zasavcev tudi naprej, je osnovna naloga društva, in prav zato je potrebno o rudarski preteklosti ozaveščati našo mladino. Za njih ni takšnih ali drugačnih rudarjev, za njih so le pridni, pogumni, močni in kleni ljudje, ki vedo veliko zanimivih zgodb iz temnih rovov. Učenci so jih kar nekaj zlili na papir in nekaterim smo na prireditvi lahko prisluhnili, hkrati pa smo likovna in literarna dela učencev Osnovne šole Toneta Okrogarja, Podružnična šola Šentlambert tudi razstavili.

Ker letos v Sloveniji slavimo tudi 100. obletnico prerane smrti največjega slovenskega pisatelja Ivana Cankarja, ki je v svojih delih veliko pisal o delavstvu in se boril proti izkoriščanju delavcev, smo lahko prisluhnili Rihardu Majcnu in očenašu hlapca Jerneja. To je največja delavsko socialna pesem v slovenski literaturi s posebnim poudarkom, da ima korenine v Zagorju. Prireditev je popestril z recitacijama tudi član društva, upokojeni rudar in pesnik Maks Marinčič, ki je odlično recitiral dve svoji pesmi: Sonet zaupanja in Lipa spomina.

Sledil je najbolj svečani del prireditve PETI ČASTNI SKOK ČEZ KOŽO 2018. Starešina rudarke čete Franci Brinovec je v častni rudarski stan povabil 6 častnih skakačev.  V častni rudarski stan so skočili:

Franc Mlinar je najstarejši član, pobudnik in ustanovni član našega društva. Kot univerzitetni diplomirani rudarski inženir je svoje bogate izkušnje nabiral pri vodenju odkopavanja najprej v Zagorju, kasneje pa tudi drugod po svetu. Nekaj let je deloval kot republiški rudarski inšpektor.

Matjaž Švagan, župan občine Zagorje ob Savi je član društva RMED SREČNO ZAGORJE vse od ustanovitve. Poskrbel je, da imamo danes prenovljen Rudarski muzej in prekrasen prireditveni prostor. Z našim društvom odlično sodeluje in v zadnjih letih županovanja je tudi dokazal, da ima posluh za ohranjanje rudarske dediščine.

Andrej Radej je član društva z bogatimi knapovskimi izkušnjami, saj je bil t.r. vso delovno dobo tesno povezan z jamami Rudnika Zagorje. Najprej je bil jamski nadzornik in kasneje poslovodja. Poleg številnih funkcij je bil pobudnik in tudi organizator za postavitev Spomenika rudarskim rodovom v Toplicah, ki je še danes v ponos vsem, ki imamo radi to našo zagorsko dolino.

Leopold Flere, član našega društva vse od ustanovitve in že 70 let član Rudarskega pevskega zbora Loški glas, ki je zvesti spremljevalec skoraj vseh naših prireditev. Svojo poklicno pot je začel v rudniku kot jamski elektrikar. Spoštuje rudarsko tradicijo in ponosno obleče svečano rudarsko uniformo.

Maja Malovrh Repovž, članica društva RMED SREČNO ZAGORJE vse od ustanovitve. Kot univerzitetna diplomirana rudarska inženirka nadaljuje družinsko tradicijo četrte generacije rudarjev, ki so pustili svoj pečat v zagorskih in zasavskih jamah.

Ivan Omahen je član društva vse od ustanovitve in z dušo in telesom povezan z rudarstvom. Kot mlad rudar se je zaposlil najprej na rudniku Zagorje in kasneje odšel z RGD-jem na delu v nemške jame, od koder se je vrnil s še več izkušnjami in še bolj predan rudarstvu. Na naših prireditvah in akcijah nikoli ne manjka in večinoma ga vidimo v vlogi zastavonoše ali praporščaka.Slavnostni peti skok čez kožo smo zaključili s pesmijo Luč izginja pod zemljo… in Rudarskim pevskim zborom Loški glas.

V prešerno druženje vseh skupaj nas je za konec popeljal še pevski nastop Knapovskih punc.

Prireditev je povezovala Maja Malovrh Repovž. V prijetnem ambientu pred Rudarskim muzejem Zagorje je sledilo družabno srečanje s pravo knapovsko malico. Prireditev je spremljalo približno 180 obiskovalcev.

SREČNO!

Društvo RMED SREČNO ZAGORJE je izvedlo že petič – Ustvarjalno delavnico za učence osnovnih šol, tokrat na temo »PRIPOVEDOVALI SO MI O RUDARSTVU«
Letos so z literarnimi in likovnimi izdelki sodelovale: Osnovna šola Ivana Skvarče Zagorje in njeni podružnici v Čemšeniku in Podkumu, Osnovna šola Ivana Kavčiča Izlake in njena podružnica Mlinše ter Osnovna šola dr. Slavka Gruma Zagorje. Skupaj smo prejeli 121  izdelkov. Veseli nas, da so si učenci pod mentorstvom kljub vrsti obveznosti vzeli čas tudi za ohranjanje tradicije rudarjenja v Zagorju in nas počastili z zanimivimi in izvirnimi izdelki.Rudnik je živel celih 10 generacij in tako skoraj ne najdeš družine, ki vsaj v preteklosti ne bi bila povezana z rudarstvom. In prav to smo želeli od učencev, da v svojih družinah ali pri sosedih in prijateljih poiščeje nekoga, ki je delal v rudniku in se z njim pogovorijo. In to je učencem tudi uspelo.Na zaključno prireditev, ki je bila 24. maja 2018 v Rudarskem muzeju Zagorje smo povabili avtorje izbranih najboljših izdelkov. Učenci so prejeli priznanje za sodelovanje in majico z zagorskim perkmandeljcem SREČKOM.Po uvodnem nagovoru predsednika Antona Kobana so prisotni prisluhnili kratkemu kulturnemu programu, ki ga je povezovala Marija Topole, z glasbo popestril Vlado Poredoš, in z zgodbicami učencev Rihard Majcen in Maja Malovrh Repovž.Vse Izbrane izdelke bomo tekom leta razstavili na ogled tudi v avli Kulturnega centra Delavski dom Zagorje. Na koncu smo se vsi skupaj posladkali še s pravim knapovskim soncem – šmornom in sokom.Prireditev bo delno sofinancirala tudi občina Zagorje ob Savi.

SREČNO!

POROČILO O PRIREDITVI 5. SPOMLADANSKA AKCIJA ČIŠČENJA RUDARSKIH OBELEŽIJ Lokacija: Zagorje, Kisovec – Loke, Datum: 07. 04. 2018 od 9. do 13. ure Člani Rudarskega muzejskega in etnološkega društva SREČNO ZAGORJE smo se letos zbrali že petič na spomladanski akciji čiščenja in urejanja rudarskih obeležij v občini Zagorje ob Savi. Letos so dela potekala na treh lokacijah, kjer smo portale in obeležja očistili rastja in uredili okolico.

• Pri portalih jame Podstrana na šolski poti pri Šparu smo odstranili smeti in rastje, portale pa ostrgali in pripravili za barvanje opornega zidu.
  • Na odseku pohodne in učne poti od letališča do Naselja na šohtu smo uredili bolj varno stopinjo za pohodnike (gozdne stopnice).
  • Odstranjevali smo rastje ob ostankih žičnice za zasipni material na Vilheminiju ob cesti Zagorje – Čolnišče.

Akcije se je udeležilo 20 članov, ki so seboj prinesli ročno orodje. Akcija se je zaključila z malico na prostoru Strelskega društva v Kisovcu. Poročilo z akcije:Na lokaciji portalov jame Podstrana so se izvršila naslednja dela: odstranjevanje rastja, čiščenje portala in pometanje pred obema portaloma.Na lokaciji urejanje odseka poti na pohodni in učni poti so se izvršila naslednja dela: čiščenje poti na celotnem odseku, urejanje gozdnih stopnic na dveh nevarnih odsekih s pomočjo lesenih količkov in desk.Na lokaciji ostankov žičnice na Viljeminiju ob cesti Zagorje – Čolnišče so se izvršila naslednja dela: sekanje podrasti in čiščenje okolice betonskih ostankov žičnice za zasipni material. Pomen projekta:Rudarjenje je bilo v Zagorju poglavitna gospodarska panoga 250 let, zato je rudarsko tradicijo potrebno ohraniti v čim večji meri. Društvo si prizadeva za ohranitev rudarskih obeležij in za njihovo urejenost, in s tem želi prispevati tudi k turističnemu razvoju mesta in občine Zagorje ob Savi.

0 Komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja